Olen ollut ala-asteen vanhempainyhdistyksen hallituksessa mukana 7 vuotta, viimeiset neljä vuotta rahastonhoitajana.  Eilisessä kokouksessa ilmoitin, että en ole enää käytettävissä.  Perusteetkin on aika selvät, kun Tuuli on nyt kutosella ja hallituksessa ei voi olla, jos ei ole lapsia kys. koulussa.  Ne muut perustelut jätin kertomatta, mutta kyllä minä olen jo viime talven aikana kypsynyt päätökseen muistakin syistä.  Jotkut ihmiset on vaikeita. 

Periaatteessa toiminta on hyvin yksinkertaista, kerätään rahaa (n 2500 e/v Halloween juhlasta ja jäsenmaksuista) ja laitetaan kaikki rahat lasten hyväksi opettajien toiveiden mukaisesti (kirjoja, koulutarvikkeita, kaikenlaista pientä ja joskus jotain isompaa).  No, homma on toiminut ihan ok kunnes nyt viime syksynä mukaan tuli henkilö, joka kyseenalaistaa kaiken.  No, tietty ihan hyvä juttu :-)  Mutta kun kokoukset on iltaisin, työpäivän päätteeksi, minä tykkäisin paukuttaa asiat pöytään reippaasti turhia jahkaamatta.  Nyt on keskusteltu tunteja jäsenmaksun (10e/perhe) ja stipendien (5e) suuruudesta, opettajien rahankäytöstä (toiset on aktiivisempia) jne.  Tämä ei ole enää hauskaa ja minen jaksa eli ehkä on aikakin vaihtaa uutta verta hallitukseen.

Nyt vain toivon että kirjanpito menee tilintarkastajilta läpi ilman huomautuksia.  Vastuuvapaus annetaan 19.9. ja sen jälkeen olen vapaa!  Voi olla, että seuraavaa rahastonhoitajaa tarvii opastaa vähän kirjanpidon saloihin, mutta tuohan nyt on ilo sitten kun hommasta pääsee eroon.