Perjantaiaamuna suuntasimme siis Tallinnaan naisporukalla.  Laivamatka hiukan huoletti, säätiedotuksessa oli luvattu kovaa tuulta, mutta M/S Nordlandia ei kyllä paljon heilunut.  Asiaan saattoi vaikuttaa se, että menimme heti kuohuviinin ryydittämälle aamiaselle :-)  Matka alkoi oikein mukavasti, syötiin hyvin ja rauhassa, vaihdettiin tärkeimmät kuulumiset ja toiveet reissun suhteen.  Siitä olikin hyvä lähteä laivan puotiin shoppailemaan pikkuhiprakassa.  Ei kyllä tullut mitään muuta ostettua kuin vettä ja  minttupastilleja, säästettiin voimia ja rahaa kaupungille.

Sen verran tuulista oli, että kapteeni joutui hidastamaan vauhtia ja pääsimme perille puolisen tuntia myöhässä.  Meillä oli satamasta kuljetus hotelliin.  Kiva oli päästä eroon matkalaukusta, vaikka ei huoneita vielä saatukaan.  Puhelimessa hoitojen varaukset oli neuvottu tekemään paikanpäällä, sanoivat jopa että aikoja on hyvin jäljellä.  No, pieleen meni, kaikki hoidot oli täyteen buukattu!  Hotellille ekat miinuspisteet.  Oikeastaan ekat tuli jo aulaan sisään tullessa, lattialla oli vateja, kun hotellin katto vuoti.  Suhteellisen uusi rakennus, hiukan ihmetytti.

Lähdimme kaupungille, etsimään hoitolaa ja lounaspaikkaa.  No, shoppailuksihan se muuttui. Lounaalle menimme Peppersackiin.  Vähän lisää shoppailua ja oli aika palata hotellille, tsekkaamaan huoneet ja lepuuttamaan kasseja kantavia käsiä.  Illaksi saimme pöytävarauksen italialaiseen ravintolaan Da Vinci (hitaat sivut!).  Eihän me kauan jaksettu maata, joten lähdettiin kävelemään ja etsimään hoitoja.  Päädyimme Viruhotellin Ilusalongiin hierontaan ja hiustenlaittoon.  Aamuksi sain varattua manikyyrin, pedikyyrin ja kasvohoidon.

Peppersackin hunajaoluet, aah:

DaVinci oli hyvä paikka, hyvää ruokaa ja kuoharia, miellyttävä ympäristö vaikka aika moderni.  Päätimme tulla lauantaina pizzalle lounasaikaan, kun keittiössä näytti olevan puilla lämmitettävä pizzauuni.  Lunta tuiskutti melkoisesti koko illan ja ei sitten innostanut lähteä yöelämään, kun hotelli oli ihan kulman takana.  Sänkyyn siis.

Aamiainen oli surkea, lisää miinuksia...  Lähdin hoitoihin.  Mainittujen lisäksi sain kulmat ja sääret siistittyä.  Hoidoista oli hyvä siirtyä Virukeskuseen ensin kahville ja sitten shoppailemaan.  Ei kovin hyvä saldo, yksi paita.  Oluelle sentään ehdin, väsyttävää tuo kaupoissa kiertely.  Lounaaksi pizzaa ja olikin aika hakea tavarat hotellilta.  Muut olivat tsekanneet meidät ulos minun hoitojen aikaan.  Lisää miinuksia hotellille laskujen sotkemisesta, hoidot tai juomat altaalla olivat menneet väärän huoneen piikkiin.

Taksilla Sadamarkettiin sataman tuntumaan, taksikuski oli järkyttynyt meidän tavaran määrästä ja uhkaili viedä meidät suoraan satamaan.  No, ostin tuliaisjuomat ja -suklaat ja sain jopa kaikki ostokset mahtumaan matkalaukkuun.  Ahneus iski vasta laivalla, kun Sakun Tume oli niin edullista eli pari keissiä piti sitten ottaa vielä ja järjestää laukut uudeelleen...  Loppumatka tulikin sitten kiskottua juotavaa ensin tanssiravintolan reunalla, saatiin seuraksi shakkifani kannettavan laudan kanssa ja siinähän aika meni pelistrategioita miettiessä.  Jossain vaiheessa siirryttiin kuuntelemaan trubaduurin laulua ja päästiin tekstiviestivaiheeseen.  Pyydän kovasti anteeksi kaikilta joitten lauantai-iltaa tuli häirittyä...

Huomaa kuvassa ranskalainen manikyyrini!