Perjantaina bussissa matkalla stadiin Helena soitti että Onni valittaa korvaansa.  Kävimme apteekissa hakemassa puuduttavia korvatippoja ja Hanna-Lean puhelinreseptillä laittamat antibiootit hätiin.  Satamaan jatkettiin ratikalla.  Helenan porukka olikin jo ehtinyt terminaaliin, olivat tulleet ihan suoraan vaikka Helena jännitti Hesassa ajoa ihan hirveästi.  Tervehdysten jälkeen saatiin liput ja sitten suoraan laivaan.  Hytit oli kivat, otettiin vähän isommat eli meillä oli parisänky ja lattiapinta-alaakin enemmän kuin se normaali jalanleveys.  Pöytävaraus oli vasta reilun tunnin päästä joten nuoriso lähti tutustumaan laivaan, pienimmät pallomereen ja minä kävin Ainon kanssa varmistamassa meille tarpeeksi ison pöydän ruokailuun.  Sitten baarista skumppaa loman alkajaisiksi.  Skål!

Koko päivä oltiin oltu syömättä, joten nälkä oli kova kun vihdoin päästiin ruokapöytään.  Ihana syödä!  Kaikenlaista herkkua oli taas buffet pullollaan.  Pari tuntia meni vauhdilla ja vaikka ei kovin paljon tullut juotua, päähän se vähäkin nousi.  Tyhjään vatsaan, joo.  Iltaa vietettiin musiikkia kuunnellen ja tanssahdellen.  Onni ja Ilona innostuivat oikein joraamaan.  Tanssilattialla ei paljon väkeä ollut, joten lasten kanssa oli ihan kiva pyörähdellä.  Konstalla oli uusi puhelin ja sinne taisi tallentua joitakin hienoja kuvioita.  Toivottavasti pysyvät siellä tallessa eikä ilmaannu jonnekin juutuubiin.  Jotain drinksuja juotiin porukalla kunnes nuoriso häippäsi omille teilleen ja Helena lähti nukuttamaan pienimpiä.  Minä päädyin jossain vaiheessa karaoke paikkaan Heinin, Tuulin ja Kallen kanssa.  Joo, parempi mennä nukkumaan.

Aamiaiselle piti vähän prepata, kun olo ei ollut kovin kaksinen.  Loikoiltiin Helenan kanssa ja valitettiin päätä.  Ruoka kuitenkin maittoi taas ja lähdettiin maihin heti kohta kun saavuttiin satamaan.  Matkalla vanhaan kaupunkiin Onni näki varmaan parhaan juttunsa koko matkalla (?) kun 10 rekkaa tuli kippaamaan hienossa muodostelmassa lumia mereen.  Siinä olikin hämmästelemistä.  Rekkakuskit heilutteli kun Onni roikkui jalkakäytävän kaiteella ja katsoi silmät ymmyrkäisenä näkyä.  Päästiin sentään jatkamaan kävelyä.  Shoppailtiin vähän, käytiin kahvilla ja käveltiin.  Minä lähinnä istuin ja join kokista.  Kahden maissa otettiin taksi takaisin laivaa.  Väsytti.

Laivalla otin tirsat ja sen jälkeen saunaan.  Saunassa sattui olemaan kaksi muuta naista, joitten kanssa saatiin ihan mielettömän syvällinen keskustelu aikaan.  Käytiin läpi huumeet, syöpä, aids, lapsen kuolema, omat kuolemanpelot ja paljon muuta.  Olipa oikein virkistävä saunareissu.  Seuraavaksi laittautumaan hyttiin.  Ehdin shoppailemaan viellä ennen kuin ruokailu oli varattuna klo 17:30.  Löysin ihanan Vågan kaula- ja rannekorun, Bossin hajuvettä, viiniä, rommia ja karkkia.  Tuuli sai Guessin lompakon ja Heini hajuveden.  Tytöt opasti Kallea ja Konstaa tuoksujen ostamisessa ja kai muutenkin siitä että mistä tytöt tykkää.  Varmaan noilla neljällä oli tosi kivaa touhuta yhdessä.  Ei niitä ainakaan paljon meidän seurassa näkynyt muuta kuin ruokailuissa.  Kiva niin.

Syötiin taas ja sitten istuskelin seurustelemassa pallomeren vieressä yhden naisen kanssa.  Aika kului mukavasti välillä lasten kanssa höpöttäessä ja sitten taas aikuisten juttuja.  Menimme vielä katsomaan tanssilattian tilannetta mutta nyt ei kyllä huvittanut yhtään tanssia.  Ei näyttänyt huvittavan muitakaan, lattia oli ihan tyhjä.  Mansikkamargarita oli sentään raikasta!  Nukkumaan ennen yhtätoista!  Helena oli onneksi älynnyt mennä kuuntelemaan trubaduuria pubiin, mutta Helena nukkuikin päikkärit tuossa minun saunomisen aikana.

Aamuyöstä jotkut katsoi jääkiekkomatsia ja oli niin äkäsenä että.  Aamiainenkaan ei auttanut.  Syötiin kuitenkin hyvin ja sitten pitikin pakata kamat joten kuten, laukkuihin kaikki ei tietenkään mahtuneet vaikka istuinkin matkalaukun kannen päällä.  Helenan porukat lähti ajelemaan takasin kotin päin ja me suunnistettiin ratikkapysäkille ja bussilla kotiin.