Viikonloppu vietettiin Naantalin kylpylässä. Perjantaina lähdimme töitten jälkeen ensin siskon luokse, jonne jätettiin Jesse-koira hoitoon. Jesse olisi voinut jäädä myös tyttöjen kanssa kotiin, mutta kun Jessen kunto ei ole kohentunut ja lääkekuurien jälkeen piti ottaa kontrolliverinäyte, vietiin sitten perhelääkärille. Sarkku kuritti Jesseä heti kohta, kun pihaan päästiin. Ilmeisesti Jessellä on hankaluuksia kommunikaatiossa, kun ei kuule toisen koiran varoitusmurinaa vaan jatkaa edelleen toimintaa, joka tietysti tulkitaan uhitteluksi. No, koira jäi sinne ja me jatkettiin Naantaliin.

Olimme varanneet huoneen kylpylästä, joten kamat heti huoneeseen ja siirryimme altaille. Naantalin kylpylä on siitä kiva, että kaikkialta on näkymät merelle, enemmän aikuisten paikka kun liukumäet puuttuu. Tilaa oli reilusti, porealtaissa sai rauhassa lillua ja vesi oli lämmintä. Kylpemisen jälkeen lähdimme vielä kävelemään rantaa pitkin ilta-auringon paisteessa kohti rantakatua ja ravintoloita etsiäksemme illallista. Matkaa oli vajaa pari kilometriä, lämmintä, ihailtavia maisemia riitti, veneitä on aina kiva katsella ja ihmisiäkin oli liikkeellä paljon. Päädyimme syömään pitsaa Rantaravintolaan ja se oli todella hyvää.

Aamulla peiliin katsoessa mietin, että ehkä ne yöpitsat voisi jatkossa jättää syömättä, kaikki suolainen ja raskas, kun tuppaa näkymään kasvoissa silmäpussien turvotuksena... Jouni nukkui joten minä lähdin uimaan. Palatessani Jouni oli jo häippässy aamiaiselle joten sinne seuraavaksi. Aamiaisella oli paljon hedelmiä, mutta lämpimät ruuat oli pettymys. Olihan tuota ruokaa paljon, joten syötävää kyllä sai. Ja maisemat oli taas puoli ruokaa :)

Vatsa täynnä kävimme tarkistamassa varatut hoitoajat ja selvisi että minulla oli eri aika kun hoitolan kirjoissa eli olin puoli tuntia myöhässä. Onneksi uusi manikyyriaika löytyi ja vieläpä meille sopivammin, kun samaan aikaan olisi myös Jounin hieronta. Päästiin siis aamukävelylle yhdessä. Oli lämmintä mutta pilvistä, oikein mukava ruuanlasketuslenkki. Käytiin hoidoissa ja sen jälkeen minä join drinksun kylpylässä altaan reunalla kynsiä kuivattaen Jounin uidessa. Lakkasin varpaan kynnet ja laitoin hiukset itse. Nämäkin olisi toki voinut laitattaa, mutta enpä tuota ajatellut ajoissa. Vaatteet oli hankittu Tallinnasta kuukausi sitten PAIA-ystävien avustuksella, kengät oli Pariisista, laukku aikojen takaa. Laittauduttiin ja lähdettiin tihkusateessa 'muumijunalla' kirkkoon, luvassa oli kavereitten häät :D

Häät oli oikein kauniit ja perinteiset. Naantalin kirkko on hieno, kihlaparin hymyt antoivat vaikutelman melkoisesta jännityksestä, morsian kaunis kuin mikä ja tyypillisesti tilaisuus nostatti kyyneleet silmiin. Seremonioiden jälkeen kirkon ovella riisin sijaan puhalsimme saippuakuplia morsiusparin ylle. Kirkosta kävelimme juhlapaikalle Rantaravintolaan ensin tihkusateessa, mutta juuri ennen ovesta sisään pääsemistä vettä alkoi tulla kaatamalla. Ensiksi siis kuivattelemaan sukkia ja kenkiä.

Juhlapaikkana oli kauniisti remontoitu vanha talo.  Jouni otti kuvia huolella tehdyistä paneloinneista vastaisen varalle.  Koristelu ja kattaukset oli kauniisti toteutettu.  Istumajärjestys oli valmiiksi laadittu ja pääsimmekin mielenkiintoiseen seuraan koostuen sekä sukulaisista että ystävistä.  Juttua piisasi ja hauskaa oli!  Ruoka oli erinomaista.  Alkupalapöydässä oli monenlaista kalaa, salaattia ja paahtopaistia, ihania kastikkeita ja foccaciaa.  Alkupaloillakin olisi hyvin pärjännyt, mutta pääruoka ylitti odotukset ja jaksoin syödä erinomaista häränfilettä.  Viinitarjoilu sujui hyvin ja viinit sopivat erinomaisesti yhteen makujen kanssa.  Kakkua odotellessa bändi soitti yhden setin jonka aikana hääpari tanssi häävalssin.  Hienosti meni!  Kakku ei ollut ihan niin perinteinen, sisältä suklainen ja päällä sokerikuorrutus.  Oli kyllä herkullinen!

Ohjelmaa oli sopivasti ruokailun lomassa ja lopuksi bändi soitti ihan mukavasti monenlaista musiikkia.  Morsiamen tanssitus naisvieraitten toimesta oli kiva!  Seurustelua ja tanssia jatkettiin boolin voimin yli puolen yön.  Kylpylään lähdettiin toisen pariskunnan kanssa yhtä matkaa ja päädyttiin yökuohareille heidän sviittiin.  Nukkumaan päästiinkin sitten vasta kolmelta.

Ja aamu oli sen mukainen.  Ehdittiin sentään syödä, pakata ja poistua hotellista ennen puolta päivää, vaikka kaikki tapahtuikin kuin hidastetusti.  Kotimatkalla katsastettiin yksi auto (etsitään omaa kun liisari on päättymässä), kahviteltiin ja lounastettiin siskon luona, hoidatettiin Jesseä eli otettiin verikokeet ja ultrattiin vatsa.  Mitään sen kummempaa ei löytynyt, maksa-arvot vähän huonot, proteiinit hiukan huonot ja anemiaan viittaavat valkosoluarvot, mutta ei mitään hirveän hälyttävää.  Diagnoosina tässä vaiheessa suolistotulehdus.  Tarvittaisiin House selvittämään tarkemmin.  Jouni ajeli meidät kotiin minun nukkuessa aika heikossa hapessa edelleenkin.  Kotona lepuuttaminen jatkui sohvalla neiti Marplea katsellen ja sitten sänkyyn.