Mitähän tästä tilanteesta nyt kertoisi...  Olen hakenut töitä nyt toista kuukautta.  Lähettänyt hakemuksia, käynyt haastatteluissa, pohtinut vaihtoehtoja ja odottanut tuloksia.  Tälläkin hetkellä minulla on kolme hakemusta sisässä, joihin odotan vastausta lähipäivinä.  Voihan tosin olla, että jotkut eivät vaivaudu kertomaan sitä hylkäävää päätöstä, joten odotan turhaan.  Yleensä kyllä tulee edes sähköpostiviesti.  Kahdessa vakavasti otettavassa tapauksessa pääsin kyllä haastatteluun, jopa toiselle kierrokselle ja toisesta ei nyt vielä ole tietoa jatkosta.

Olen siis hakenut monenlaisia tehtäviä ja tuntuu että kokemuksellani pystyisin hyvin erilaisia hommia tekemään.  Ihmeen paljon avoimia paikkoja on, joten lähinnä on ollut rajaamisongelmaa, etten ihan mitä tahansa hakisi.  Tiedän että prosessit on hyvin hitaita ja en odotanutkaan nopeata ratkaisua, mutta silti nyt tuntuu jo vähän turhauttavalta.

Kun minulla sitten on mottona se, että maailmankaikkeus auttaa, pohdiskelin tässä, josko olen katsonut oikeaan suuntaan.  Entä jos se mun juttu olisikin jotain täysin muuta.  Turvallisuuden tarve kuitenkin voittaa ja yritän hakea vastausta tästä läheltä.  Ja odotan sitä lappua YT-neuvottelujen päätteeksi, joka siis antaisi sen tehokkaamman potkun tehdä päätös lähteä johonkin muuhun suuntaan.