Olin eilen Reikihoidossa.  Normaalien kuulumisten vaihdon jälkeen hiljenin.  Kädet silmillä mietin niitä näitä.  Chrisse kysyi, onko tullut oivalluksia.  Kerroin tuosta astrologin sanomasta.  Chrisse kertoi 7v kierrosta: 1-7v kasvuvaihe eli puu, 7-14v. vesi, 14-21v. jne.  Nyt olen jälleen siirtynyt äskettäin puuvaiheeseen.  (Täytynee etsiä aiheesta kertovat muistiinpanoni, tätä on käyty läpi joskus aikaisemminkin.)  Koska tämä siirtymä on tuonut kovasti haasteita, yritimme etsiä vastaavuutta tuolta ensimmäisestä puuvaiheesta: mikä silloin oli vaikeaa tai merkittävää. 

Muistelin miten pienenä kuljin äitin mukana koulussa, en halunnut jostain syystä jäädä kotiin mummun hoitoon niin kuin muut sisarukset.  Joku koulussa ehkä kiehtoi.  Äiti oli opettajana pikkukoulussa, jossa viimeisinä vuosina ei ollut muita opettajia.  Tuo 'esikoulu' vei minut sitten oikeasti ekaluokalle jo 6 vuotiaana.  Koulu oli minulle helppoa, en viitsinyt paljon lukea ja selvisin kohtuullisesti.  Siskoni toivat kymppejä ja olin niistä ehkä kateellinen ja katkera, mutta en kuitenkaan viitsinyt itse panostaa.  Uskoin että jos olen älykäs, minun ei tarvitse lukea.  Ja minulla oli pelko, että en ole tarpeeksi älykäs.  Älykkyystestit ovat minua aina kiehtoneet, mutta en ole uskaltanut koskaan mennä oikeaan testiin, jos vaikka tulos olisikin huono.

Tekussa olisi ehkä sitten pitänytkin panostaa enemmän, mutta kun aloitimme seurustelun Jounin kanssa, voi vaan arvata miten paljon koulunkäynti kiinnosti.  Jouni taas osasi koulussa kaiken pänttäämättä, älykäs kun on.  Minä pärjäsin, mutta jossain vaiheessa päätin, että ikinä en enää opiskele kun tuosta koulusta selviän.

Reikissä koin jotain todella suurta.  Pääsin kosketukseen 'oikean minäni' kanssa.  Tuli kuuma, hiki ja koko kropassa tuntui lämmin olo.  Maata järisyttävää, oikeasti!  Ja sitten tajusin että ei katsi rajoittaa mahdollisuuksia enää tuolla 'ikinä enää opiskele' - ohjeella.  Oikein näin miten yksi sektori mielikuvassani maailmasta avautui ja tuli valoisammaksi.  Tulisiko minustakin opettaja äidin ja sisarusten jalanjäljissä?

Ansu 6v.