Lähdimme perjantaina iltapäivällä taksilla kohti satamaa ja sieltä Silja Starilla Tallinnaan. Laivalla ekaks eroon kamoista ja sitten skumpalla matkavauhtiin.  Pari tuntia meni kuin siivillä kun vaihdettiin neljän naisen kuulumisia ja suunniteltiin retkiohjelmaa.  Hotellissa oltiin jo ennen viittä ja korkattiin huoneisiin pääsyn kunniaksi Caipirinhapullo.  Matka alkoi oikein rennoissa merkeissä.

Kävin erinomaisessa kasvohoidossa Hera-hoitolassa.  Iho oli ihanan kosteutetun tuntuinen ja näköinen tuon jälkeen.  Kuinkahan saman saisi aikaan kotikonstein?  Löysin muut hoidon jälkeen Virukeskuksesta shoppailemasta.  Minä en tuossa oikein päässyt vauhtiin, janotti enemmän joten seuraavaksi baariin.

Illallista menimme nauttimaan venäläisravintola Troikaan Raatihuoneentorille.   Suolakurkkuja, hunajaa ja smetanaa (ja snapsi), kalalautanen jossa monelaista tuttua ja tuntematonta kalaa, smetanaa (snapsi), Pavarin (Pajarin) blinejä mädin ja smetanan kanssa (blinit tattarijauhoista, semmosia pieniä ja tosi paksuja) (olutta) ja pääruuaksi grillattua lohta ja smetanaa (olutta).  Voitte kuvitella että ruokaa tuli ihan liikaa.  Hauskaa oli että kaikkien ruokien kanssa oli aina smetanaa.  No, ei jälkiruoassa sentään.  Ravintolassa oli kova meteli ja aina välillä musiikki soi vielä kovempaa ja kolme tyttöä esitti venäläisiäkansantansseja ravintolasalissa pöytien välissä.  Mietittiin että Suomessa ei tyttöjä saisi tanhuamaan ravintolaan millään.  Mutta kiva tuota oli katsella, nättiä nuoria neitejä ja hymyilivät koko esityksen ajan.   Mutta siis juomat, meteli ja myöhäinen illallinen tekivät pään kipeäksi ja olimme Ailan kanssa nukkumassa jo heti klo 11 jälkeen.  Inkeri ja PIrjo kävivät tarkistamassa hotellin yökerhon.  Aamulla kuulin että ei menetetty mitään, ihan kuollut mesta.

Hyvin nukutun yön jälkeen oltiin aamulla virkeinä aamiaisella jo yhdeksältä.  Minulla oli kampaaja varattuna klo 10 joten suoraan pöydästä väriin ja leikkaukseen.  Kampaajalla oli ihanan hellät kädet!  Eli siinä torkuin hoidettavana tunnin.  Huoneen luovutuksen jälkeen Virukeskukseen tsekkaan Bastion ja Promood (ei tärpännyt), baariin ja siten vanhaan kaupunkiin.  Muurinvierustan mummoilta ostin itselleni pipon sävysävyyn lasketteluasun kanssa ja Heinille lapaset.  Pipon väri osui just, mikä on kyllä aivan ihmeellistä kun minulla värimuisti on surkea.  Piipahdus muutamaan kauppaan matkan varrella mm. Bastion ja Veta ennen lounasta Olde Hansassa.  Alkuun metsäsienikeittoa ihanan pähkinäleivän ja levitteen kanssa ja pääruuaksi riistamakkaroita hapankaalin inkiväärilanttujen hillottun sipulin ja 4-marjanhillon kanssa.  Oli muuten älyttömän hyvää!  Ja hunajaolut sopi satsiin erinomaisesti.  Taas oltiin ähkynä!

Pikaisesti hotellille hakemaan kamat ja ehdittiin taksilla satamaan sopivasti puoli tuntia ennen laivan lähtöä.  Laivalla sama prosessi, kamat säilöön ja baariin.  Jossain välissä kadotettiin Aila joukosta ja puhelimet lakkasi toimimasta joten oltiin hiukan hädissämme ja eksyksissä tunnin verran.  Saatiin vähän shoppailtua, olutta noutajalle ja itselle ripsaria ja yövoidetta.  Muuten aika meni jutellessa.  Satamassa Jouni oli vastassa, joten päästiin heti ovelta auton kyytiin ja kotia kohti.  Väsynyt mutta onnellinen.