Olen tänään tehnyt etätöitä.  Iltapäivällä päätettiin käydä Tuulin ja Jessen kanssa postissa laittamassa Onnin myöhästynyt 5-vuotislahja eteenpäin.  Lahjaksi lähti Kunnaksen Hurjan hauska autokirja.  Toiveena Onnilla oli "oikea mönkkäli".  Kun kysyin puhelimessa olisko jotain lahjatoivetta jonka voisi lähettää postissa, vastaus oli "mä voisin tulla teille käymään ja kiljottaa postikoltille että haluun semmosen oikean mönkkälin ja sitten mä saisin sen teillä".  Että silleen...

Eteisessä otin mersunavaimet mukaan.  Tiellä huomasin että Jessen hihna puuttuu, käännyttiin takasin.  Mersun avainnipussa oli kaksi abloyavainta, samanlaiset, kumpikaan ei käynyt ulko-oveen.  Vara-avainta ei näkynyt paikassa, jossa luulin sen olevan.  Puhelimia ei tietenkään kummallakaan. Tuuli lähti postiin ja minä jäin vähän niin ku ihmettelemään.  Naapurit on edelleen lomilla ja osa varmaan vielä töissä. Kaikki ikkunat ja ovet oli visusti kiinni.  Ei tullut älynväläyksiä.  Otin puutarhavajasta narun Jesselle ja lähdin Tuulia vastaan.  Pienen kävelyn jälkeen oleiltiin terassilla.  Minä nukahdin hetkeksi riippumattoon.  Pari tuntia oli kulunut.  Sitten vaivasikin jo vessahätä ja jano.  Päätettiin lähteä kahvilaan, onneksi postirahoista jäi vähän.  Kassalla kysyin olisiko puhelinpalvelua hädässä oleville, ja sain soittaa.  Jouni väitti vara-avaimen olevan paikoillaan.  Lupasi kuitenkin lähteä kotiinpäin, muuten olisikin mennyt asentamaan parkettia.   Pullakahvilta lähdettiin kotiin, tarkistin vara-avaimen paikan uudelleen ja olihan se siellä, höh.  Oli vaan pölyn ja roskan alla ovelasti piilossa.  Päästiin sisään, ah.